luni, 19 martie 2012

Cum sa aleg un MLM (sursa alternativa de venit)


Despre conceptul MLM

MLM sau Multi-Level Marketing este un mod de a facilita indivizilor posibilitatea obtinerii de venituri, drept urmare a construirii propriei afaceri într-un program de lucru a carui durata depinde de alegerea fiecaruia.

În prezent, la nivel mondial, exista foarte multe companii care ofera posibilitatea aderarii la o afacere de tip MLM, dar sunt putine cele care dovedesc practici onorabile si stabilitate pe termen lung. Forever Living Products activeaza în domeniu de 31 de ani, demonstrând calitatea produselor si succesul afacerii prin cei peste 9 milioane de distribuitori „activi” de pe glob.

În continuare va oferim urmatorul ghid, drept îndrumar în alegerea unei afaceri tip MLM:

Caracteristicile unui sistem MLM de succes

Calitatea produselor

- O linie solida de produse înrudite este unul dintre cele mai importante aspecte ale domeniului. Este foarte dificil sa îti mentii credibilitatea daca vinzi un aparat de filtrare a apei, iar apoi, zece minute mai târziu, o pereche de pantofi. Compania ar trebui sa aiba produse care sa ramâna în memoria consumatorilor, pentru calitatea acestora, nu doar datorita unei oferte promotionale legate de pret sau de volumul vânzarii. Cauta întotdeauna un lider de piata, cu o calitate a produselor dovedita în timp.

Fara „depasiri”

- Niciodata o persoana din echipa ta nu va fi promovata la un nivel superior celui pe care te afli in planul de marketing. Daca un distribuitor din echipa ta va excela în vânzari, automat vei fi promovat la nivelul superior odata cu recunoasterea nivelului acestuia. Cauta un plan de marketing conceput sa te rasplateasca pentru cooptarea în echipa a unor persoane cu rezultate exceptionale.

Fara retrogradari

- Distribuitorul nu va fi retrogradat în caz de inactivitate. Odata ce ai ajuns la un anumit nivel, vei ramâne la acel nivel. Un bun plan de marketing îti permite sa te relaxezi daca doresti.
Bonusuri platite la valoarea de vânzare a produselor
- Bonusurile ar trebui platite la valoarea pretului de vânzare al produselor si nu la valoarea celui de depozit. Aceasta înseamna o suma de bani mai mare înapoi la distribuitor.

Soliditate financiara dovedita

- Dezvoltarea constanta si sigura este întotdeauna semnul unei bune afaceri MLM. Este deseori de folos sa te interesezi despre masura diversificarii portofoliului de investitii al companiei. De asemenea, urmareste graficele de vânzari pentru a observa trendul de crestere, valoarea vânzarilor, precum si tendintele viitoare. Mai mult, intereseaza-te despre istoria vânzarilor companiei de la înfiintarea sa.

Minim 5 ani de experienta în domeniu

- O companie MLM respectabila ar trebui sa aiba minim 5 ani de crestere constanta în istoria sa financiara. Un MLM bine gândit va trece cu succes de primele 18 luni, cruciale, cu ajutorul unui management solid, unui plan de afaceri bine gândit, distribuitorilor motivati si calitatii produselor.

Multiple posibilitati de câstig

- Prin existenta mai multor posibilitati de a-ti obtine veniturile, ai avantajul ca îti poti stabili singur programul de lucru în MLM, ca activitate principala sau secundara, sau poti alege sa lucrezi de acasa. Un avantaj important al unui MLM este acela ca ai mai multe posibilitati de a face bani. O buna afacere MLM ofera programe de împartire a profitului anual, bonusuri de conducere si bonusuri de performanta.

Produse pentru consumul curent

- Produsele de uz curent sunt ideale pentru o afacere MLM, pentru ca îti ofera posibilitatea sa formezi o baza de clienti fideli care vor cumpara cu regularitate. O baza de clienti activa este cheia eficientei într-o astfel de afacere. Va puteti crea un astfel de grup numai oferind produse de uz curent, dar de buna calitate. Este dificil sa operezi într-un sistem MLM care vinde sisteme de alarma pentru imobile, de exemplu.

Asistenta în construirea retelei

- Un sistem de sprijin în construirea retelei bine pus la punct este crucial pentru bunul mers al unei afaceri MLM. Un centru de informare, seminarii de instruire, stimulente, toate trebuie sa ofere distribuitorului oportunitatea de a-si dezvolta mai bine afacerea. Succesul companiei depinde în mod direct de succesul tau; drept urmare, sprijinul acesteia este consecinta fireasca a acestui fapt.

Prezenta internationala
- O companie care activeaza la nivel mondial dovedeste capacitate de dezvoltare, siguranta si o buna calitate a produselor. Totodata presupune o activitate de mai multi ani asupra careia va puteti informa. Majoritatea companiilor care îsi permit sa se extinda si în alte tari sunt stabile si au o vasta experienta în industria MLM.

• Afacerea de tip Multi Level Marketing (MLM), considerata de multi economisti "afacerea viitorului", presupune transferarea unor produse sau servicii de la producator sau furnizor catre consumatori, prin intermediul unor distribuitori (pe baza unui plan de marketing) care sunt recompensati dupa volumul activitatii personale si a structurii sale pe mai multe nivele (multi-level).

• Marketingul in retea este o metoda eficienta de transmitere a informatiei intre persoane, in vederea transferului produselor sau serviciilor de la producator/furnizor catre consumatori, prin intermediul unor consilieri instruiti. Se elimina astfel lantul de intermediari (importator, engrosist, transportatori) si costurile aditionale desfasurarii unei afaceri de tip clasic (depozitare, magazine, salarii vanzatori, reclama televizata etc.), prin care costul final platit de consumator creste foarte mult. Prin eliminarea tuturor acerstor verigi intermediare, diferenta dintre pretul de productie si cel de vanzare (mai mica decat in cazul afacerilor clasice, in care pretul final al produsului este "umflat" artificial!) este distribuita, sub forma de bonusuri, intre consilierii colaboratori ai firmei MLM.

• Activitatea de Multi Level Marketing este o activitate perfect legala. Trebuie facuta aceata mentiune pentru ca, din pacate, exista inca multe persoane care confunda sistemele MLM cu shemele piramidale ilegale! (Federatia Internationala a Asociatiilor de Vanzare Directa defineste o schema piramidala ca fiind o "schema in care fiecare persoana recrutata plateste o taxa de inregistrare in scopul de a primi in viitor bani sau alte avantaje care deriva din taxa de inregistrare a altor persoane recrutate pe parcurs, si nu din vanzarea produselor catre consumatori.")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare