sâmbătă, 15 august 2009

Este MLM-ul alternativă la J.O.B. ?

După cum vezi nu scriu cuvântul interzis decât în formă acronimică: J.O.B.

De ce? Pentru acest cuvânt nu există. Sau nu ar trebui să existe.

Înainte vreme sclavii munceau pe plantațiile bogătanilor, iar aceștia îi hrăneau și le dădeau un acoperiș deasupra capului.

Acum sclavii muncesc la multinaționale, dar trebuie să se hrănească (de la un cash&carry, de obicei tot o multinațională) și să-și plătească ipotecile la bănci (alte multinaționale).

Singura diferență, se pare, este că sclavii vechi erau vânduți asemeni animalelor, iar sclavul modern are dreptul să-și aleagă plantația pe care “prășește”.

Desigur MLM-ul nu este un J.O.B. este o afacere, iar dacă intri în MLM pentru un J.O.B. mai bine fă-ți un serviciu și ție și celui care te bâzâie la cap cu asta și refuză-l.

În România sunt mii de MLM-iști. Singura problemă este că marea majoritate văd MLM-ul ca pe o slujbă part-time.

Cei sub 1% care abordează MLM-ul ca pe o afacere au o altă bubă mare: nu știu marketing, nu știu să se promoveze isteț pe ei ca persoane nu oportunitatea sau produsele.

Din cauza asta rezultă cel mai adesea un joc de-a șoarecele și pisica, în care MLM-istul umflat cu pompa la “ședințele de spălare pe creier” insistă și revine la aceeași listă de prospecți obosită și rece (mărită prin metoda cererii de recomandări).

Un M din MLM înseamnă “marketing”, dar mulți MLM-iști uită asta și se limitează în a face direct vânzări.

Tu ce ești? Da vorbesc cu tine.
Cel ce citești aceste rânduri!
MLM-ist hărțuitor sau MLM-ist atractor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare