sâmbătă, 15 august 2009

Ce ești tu? “Distribuitor” sau “Profesionist” în Network Marketing / MLM?

În acest articol vei afla de ce distribuitorii nu reușesc să trăiască din MLM în România și de ce profesioniștii trebuie să facă efort în plus față de distribuitori pentru a-și genera veniturile pasive mult-dorite.

Distribuitorul clasic este acea persoană care comandă, stochează, distribuie și colectează plățile pentru anumite servicii sau produse. Exact același lucru este valabil și dacă ești distribuitor MLM sau distribuitor Network Mareting (Marketing în Rețea).

Probabil că știi cât costă produsele, și câte puncte valorează majoritatea dintre ele (deci și ce comision de distribuție îți acordă compania).

Ai un cerc de clienți care, din comoditate sau lene, preferă să le aduci tu produsele decât să și le comande singuri. Și asta ție îți convine de minune, mai ales că pe lângă acel comision acordat de către compania MLM îți mai pui și un adaos frumușel de fiecare dată.

Totuși, dacă te recunoști ca fiind distribuitor ai o mică problemă … Ceea ce faci tu nu se cheamă “construire de afacere” ci, evident, distribuție! Veniturile tale nu vor fi niciodată de tip pasiv (sau rezidual), ci numai de tip activ.

Nu prestezi, nu mai vine … venitul. De aceea niciodată un distribuitor MLM nu s-a imbogățit din MLM. Nu a putut să trăiască din MLM. De aceea, poate, 95% dintre MLM-iști dau faliment în primul an de la intrare.

În acest caz, ceea ce faci tu, nu este cu nimic diferit de o slujbă .

Ce trebuie să faci ca să devii “profesionist”în Network Marketing sau MLM?

Formarea unei echipe
În primul rând să îți formezi o echipă de distribuitori sau de profesioniși. De preferat a doua variantă. A face bani este un sport de echipă. Premiul în acest model de business este că le oferi și celor din echipa ta aceeași oportunitate pe care ai avut-o și tu.

La un butic, de exemplu, nu puteți fi toți patroni sau proprietarii acelei afacerii. Unii sunt stăpânii afacerii (antreprenorii) și ceilalți sunt angajații acelei afaceri. În Network Marketing/MLM, membrii echipei tale, cu toții, pot ajunge să dețină afacerea lor proprie. Mai mică sau mai mare, dar ei își stăpânesc afacerea în întregime. Sunt proprietari de afacere! Le oferi aceleași șanse ca și ție.

Cum? Prin comisioane. A stăpâni o afacere înseamnă a beneficia de banii generați de acea afacere. Nu știu înca nici un patron care să-și împartă dividendele cu angajații. Angajatul ia 10% din profit, patronul 90%, asta în cazul unui patron generos.

În al doilea rând, să-ți extinzi abilitățile de comunicare și conversaționale. Să te exprimi bine în scris și vorbit. E foarte important ca prezența ta “telefonică”, “privată” în întâlnirile 1-la-1 și publică în “prezentările cu audiență” să fie una plăcută, fermă și care să genereze încredere deplină celor cu care lucrezi deja sau vei lucra în viitor.

Dacă nu vorbești cu oamenii, dacă nu te poți relaționa cu ei, atunci nu poți face o afacere, de orice fel ar fi ea. E valabil atât pentru afacerile MLM cât și pentru afacerile clasice.

Ai grijă ce duplici de la liderii tăi și cum te diferențiezi față de concurența ta.

Există multe domenii din care trebuie să știi măcar câte ceva: comunicare, marketing, vânzări, legal, psihologie, economie, contabilitate…
În al treilea rând, să te dezvolți personal din toate punctele de vedere, prin auto-instruire. Nici o zi fără a citi. Nici o zi fără a te “antrena” într-un fel sau altul pentru afacerea ta. Audio, video. Schimbă uitatul la TV cu citirea unei cărți sau vizionarea unui interviu pe internet.

Gestiunea timpului în Network Marketing este esențială, mai ales la început.
Învață tehnicile eficinete de gestiune al timpului. Mai ales pentru început timpul va fi cel mai mare inamic al tău, căci în MLM investiția inițială este modestă. Network Marketingul-ul/MLM-ul, în general, nu este oportunitate de investiții (ca în cazul imobiliarelor, fabricilor sau bursei) ci este o oportunitate de generare a veniturilor active (la început) și pasive (după o vreme de efort susținut).

Tot aici la dezvoltare personală recomand învățarea principiilor planurilor de compensare și a retribuirii pe adâncimi. Există diferențe și asemănări între retribuirea pe nivele și retribuirea pe generații (sau adâmcimi). Explorează-le. De multe ori, noii veniți în Network Marketing, ratează comisioane fabuloase din cauza necunoașterii acestor planuri de compensare.

Stabilește-ți o prezență. Fă-te remarcat. Poți începe să înveți cum se face asta .

În concluzie, dacă vei trata afacerea ta ca pe un hobby (fie el chiar și de dsitribuție), atunci veniturile vor fi corespunzătoare unui hobby.
Dacă vei trata afacerea ta ca pe o adevărată inițiativă antreprenorială, atunci poți avea șanse și poți emite pretenții la un venit constant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare