Un articol scris
de Tricia Gibson, care punctează cei 7 paşi necesari pentru a cosntrui o linie
descendentă MLM productivă.
Tricia A. Gibson
- editoarea revistei Tagteambiz Ezine, USA, este specializată în tehnicile de
recrutare a partenerilor în afacerile denumite homebase-business şi programe de
afiliere pe sisteme multilevel.
Aţi avut vreodată
senzaţia că programul MLM în care aţi intrat este profitabil pentru toată
lumea, în afară de dumneavoastră?
Iată o întrebare
sensibilă, pe care multă lume o ignoră cu bunăştiinţă. Dar, la fel ca prima
întrebare, mai sunt şi următoarele:
Aţi ajuns la
concluzia că rata renunţărilor la afacerea dvs. este tot atât de mare ca rata
înregistrărilor?
Vă miraţi de ce
nu vă merge afacerea MLM la fel de bine ca şi celorlalţi?
Rezolvarea
problemei dvs. porneşte de la unul din motivele de mai jos, sau o combinaţie a
lor:
1. Sponsorii din
linia ascendentă nu va acordă ajutorul necesar.
2. Dvs. nu
acordaţi nici un fel de suport logistic liniei descendente, deci
distribuitorilor dvs.
Tehnica modernă
de recrutare din MLM ne arată că nu trebuie să ne orientăm spre o recrutare în
masă a distribuitorilor, ci spre o recrutare calitativă, în sensul că vrem să
avem lângă noi oameni productivi şi conştienţi de ţelul lor personal. În plus,
se caută oameni motivaţi, care doresc să-şi facă o afacere proprie.
Personal, m-am
lovit de lipsa de spijin a liniei superioare de sponsorizare, motiv pentru care
mi-am luat soarta în mâini şi am lucrat intens la construirea structurii mele
numai cu forţele proprii.
În
afară de mesajele standard primite de la Companie sau de la sponsorii mei, n-am
beneficiat de nici un ajutor. Am ajuns, deci, la concluzia că trebuie să mă
descurc singură şi aşa am şi procedat. Altfel, aş fi ajuns la concluzia că
nimeni nu este interesat de bani, ceea ce pe mine nu mă avantaja deloc.
Greşind de multe
ori, în diferite programe MLM, am învăţat doar cu ajutorul mentorilor mei
spirituali, din ale căror cărţi m-am inspirat. Nu vreau decât să-l amintesc
aici pe John Milton Fogg, cu minunatele sale cărţi despre Cel Mai Mare
Specialist în Network Marketing din Lume. (Nu le-aţi citit încă? Puneţi mâna pe
aceste cărţi şi ... studiaţi-le!)
Iată câteva
sfaturi de la o femeie care a ştiut să treacă peste chinurile începuturilor în
MLM:
1. Trimiteţi o
scrisoare de bunvenit tuturor distribuitorilor noi din structura dvs.
Scrieţi-le unde pot să găsească instrumente de lucru (cărţi, casete, etc.) şi
precizaţi care este programul de instruiri (prezentări, semianrii, etc.). Nu
uitaţi să le daţi adresa, telefoanele şi emailul dvs. Este important să ştie
fiecare unde vă poate găsi!
2. Asiguraţi-vă
că fiecare colaborator a înţeles programul MLM pentru care a semnat formularul
de înregistrare. Discutaţi individual cu fiecare şi explicaţi-le nelămuririle.
Nimeni nu poate lucra corect, dacă nu ştie despe ce este vorba în program.
3. Nu uitaţi că
toţi colaboratorii dvs. au acelaşi scop principal: să câştige bani! Arătaţi-le
avantajele de a face parte dintr-o echipă şi exprimaţi-vă disponibilitatea de a
le fi de ajutor oricând au nevoie. Sponsorul lor este o persoană reală, nu este o ficţiune sau o instituţie
oarecare!
4. Învăţaţi-i să
vă copieze activităţile. Marele secret al programelor MLM pentru cosntruirea
unei structuri profitabile nu este cât de mulţi oameni poţi recruta, ci cât de bine
îi poţi învăţa pe oamenii tăi să-ţi multiplice eforturile. Nu puteţi avea succes, dacă oamenii dvs.
nu au succes!
5. Faceţi aşa ca
oamenii dvs. să se simtă doriţi în echipă! Creaţi un efect în lanţ prin
răspândirea ştirii că vreţi să le împărtăşiţi secretele succesului dvs.
Motivaţia se poate păstra prin oferirea de informaţii prin email, scrisori,
cărţi, casete şi alte resurse specifice. Cereţi-le sprijinul pentru întărirea echipei dvs. şi implicit a structurii
lor. Dacă aveţi un website oferiţi spaţiu de afirmare şi discuţii pe o pagină
de Forum sau deschideţi un capitol separat de discuţii pe un forum deja
existent. Sponsorul are datoria de a mijloci schimbul de idei pentru
colaboratorii săi!
6. Fiecare om
este diferit în felul său. Nu uitaţi acest lucru. Fiecare are personalitatea
lui. Dacă un colaborator nu este la fel de productiv în recrutare ca ceilalţi,
ajutaţi-l! Nu-l lăsaţi să dispară, pentru că unii oameni se mişcă mai greu la
început. Dacă dispare din structură, va dispărea şi sursa de comisioane
aferente acestui colaborator! Dacă îi sprijiniţi pe cei care sunt mai lenţi la
început, echipa va vedea că aşa trebuie să se lucreze în MLM şi vor face la fel
în substructurile lor. Orice echipă MLM are întotdeauna mai multe viteze de
dezvoltare, în fucnţie de productivitatea colaboratorilor!
7. Urmărirea
activităţii colaboratorilor este extrem de importantă pentru dezvoltarea
productivităţii structurii. Există în prezent suficiente programe de urmărire
pe Internet, atunci când toţi colaboratorii lucrează pe Internet. Fiecare om
are un stil diferit de muncă, dar programul de lucru în MLM trebuie respectat
de toată lumea. Dumneavoastră, ca sponsor, fixaţi acest program şi trebuie să
supravegheaţi respectarea lui. Faceţi câte un mic bilanţa al activităţilor în
fiecare lună, pentru a vedea progresul (sau regresul structurii) şi pentru a
şti ce măsuri să luaţi. Controlul activităţilor este poliţa dvs. de asigurare
în MLM!
În consecinţă, NU
UITAŢI să vă trataţi colaboratorii ca parteneri de afaceri. Pentru ca
parteneriatul să fie de succes, trebuie să construiţi o relaţie personală de
prietenie, colaborare şi sprijin reciproc cu fiecare membru al structurii.
Structura trebuie
să ştie că sunteţi de găsit la adresa, telefonul şi emailul pe care l-aţi dat
tutror şi că le puteţi da sfaturi în toate problemele legate de afacere. Veţi
fi tot atât de bun în afacere, pe cât este şi echipa dvs. de colaboratori.
Succesul dvs. depinde de efortul structurii şi modul cum aţi ştiut să o
instruiţi!
Aveţi grijă de
structura dumneavoastră!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu