luni, 3 martie 2014

7 paşi pentru a construi o linie descendentă productivă


Un articol scris de Tricia Gibson, care punctează cei 7 paşi necesari pentru a cosntrui o linie descendentă MLM productivă.

Tricia A. Gibson - editoarea revistei Tagteambiz Ezine, USA, este specializată în tehnicile de recrutare a partenerilor în afacerile denumite homebase-business şi programe de afiliere pe sisteme multilevel.

Aţi avut vreodată senzaţia că programul MLM în care aţi intrat este profitabil pentru toată lumea, în afară de dumneavoastră?

Iată o întrebare sensibilă, pe care multă lume o ignoră cu bunăştiinţă. Dar, la fel ca prima întrebare, mai sunt şi următoarele:
Aţi ajuns la concluzia că rata renunţărilor la afacerea dvs. este tot atât de mare ca rata înregistrărilor?

Vă miraţi de ce nu vă merge afacerea MLM la fel de bine ca şi celorlalţi?

Rezolvarea problemei dvs. porneşte de la unul din motivele de mai jos, sau o combinaţie a lor:
1. Sponsorii din linia ascendentă nu va acordă ajutorul necesar.
2. Dvs. nu acordaţi nici un fel de suport logistic liniei descendente, deci distribuitorilor dvs.

Tehnica modernă de recrutare din MLM ne arată că nu trebuie să ne orientăm spre o recrutare în masă a distribuitorilor, ci spre o recrutare calitativă, în sensul că vrem să avem lângă noi oameni productivi şi conştienţi de ţelul lor personal. În plus, se caută oameni motivaţi, care doresc să-şi facă o afacere proprie.

Personal, m-am lovit de lipsa de spijin a liniei superioare de sponsorizare, motiv pentru care mi-am luat soarta în mâini şi am lucrat intens la construirea structurii mele numai cu forţele proprii. 

În afară de mesajele standard primite de la Companie sau de la sponsorii mei, n-am beneficiat de nici un ajutor. Am ajuns, deci, la concluzia că trebuie să mă descurc singură şi aşa am şi procedat. Altfel, aş fi ajuns la concluzia că nimeni nu este interesat de bani, ceea ce pe mine nu mă avantaja deloc.

Greşind de multe ori, în diferite programe MLM, am învăţat doar cu ajutorul mentorilor mei spirituali, din ale căror cărţi m-am inspirat. Nu vreau decât să-l amintesc aici pe John Milton Fogg, cu minunatele sale cărţi despre Cel Mai Mare Specialist în Network Marketing din Lume. (Nu le-aţi citit încă? Puneţi mâna pe aceste cărţi şi ... studiaţi-le!)

Iată câteva sfaturi de la o femeie care a ştiut să treacă peste chinurile începuturilor în MLM:

1. Trimiteţi o scrisoare de bunvenit tuturor distribuitorilor noi din structura dvs. Scrieţi-le unde pot să găsească instrumente de lucru (cărţi, casete, etc.) şi precizaţi care este programul de instruiri (prezentări, semianrii, etc.). Nu uitaţi să le daţi adresa, telefoanele şi emailul dvs. Este important să ştie fiecare unde vă poate găsi!

2. Asiguraţi-vă că fiecare colaborator a înţeles programul MLM pentru care a semnat formularul de înregistrare. Discutaţi individual cu fiecare şi explicaţi-le nelămuririle. Nimeni nu poate lucra corect, dacă nu ştie despe ce este vorba în program.

3. Nu uitaţi că toţi colaboratorii dvs. au acelaşi scop principal: să câştige bani! Arătaţi-le avantajele de a face parte dintr-o echipă şi exprimaţi-vă disponibilitatea de a le fi de ajutor oricând au nevoie. Sponsorul lor este o persoană reală, nu este o ficţiune sau o instituţie oarecare!

4. Învăţaţi-i să vă copieze activităţile. Marele secret al programelor MLM pentru cosntruirea unei structuri profitabile nu este cât de mulţi oameni poţi recruta, ci cât de bine îi poţi învăţa pe oamenii tăi să-ţi multiplice eforturile. Nu puteţi avea succes, dacă oamenii dvs. nu au succes!

5. Faceţi aşa ca oamenii dvs. să se simtă doriţi în echipă! Creaţi un efect în lanţ prin răspândirea ştirii că vreţi să le împărtăşiţi secretele succesului dvs. Motivaţia se poate păstra prin oferirea de informaţii prin email, scrisori, cărţi, casete şi alte resurse specifice. Cereţi-le sprijinul pentru întărirea echipei dvs. şi implicit a structurii lor. Dacă aveţi un website oferiţi spaţiu de afirmare şi discuţii pe o pagină de Forum sau deschideţi un capitol separat de discuţii pe un forum deja existent. Sponsorul are datoria de a mijloci schimbul de idei pentru colaboratorii săi!

6. Fiecare om este diferit în felul său. Nu uitaţi acest lucru. Fiecare are personalitatea lui. Dacă un colaborator nu este la fel de productiv în recrutare ca ceilalţi, ajutaţi-l! Nu-l lăsaţi să dispară, pentru că unii oameni se mişcă mai greu la început. Dacă dispare din structură, va dispărea şi sursa de comisioane aferente acestui colaborator! Dacă îi sprijiniţi pe cei care sunt mai lenţi la început, echipa va vedea că aşa trebuie să se lucreze în MLM şi vor face la fel în substructurile lor. Orice echipă MLM are întotdeauna mai multe viteze de dezvoltare, în fucnţie de productivitatea colaboratorilor!

7. Urmărirea activităţii colaboratorilor este extrem de importantă pentru dezvoltarea productivităţii structurii. Există în prezent suficiente programe de urmărire pe Internet, atunci când toţi colaboratorii lucrează pe Internet. Fiecare om are un stil diferit de muncă, dar programul de lucru în MLM trebuie respectat de toată lumea. Dumneavoastră, ca sponsor, fixaţi acest program şi trebuie să supravegheaţi respectarea lui. Faceţi câte un mic bilanţa al activităţilor în fiecare lună, pentru a vedea progresul (sau regresul structurii) şi pentru a şti ce măsuri să luaţi. Controlul activităţilor este poliţa dvs. de asigurare în MLM!

În consecinţă, NU UITAŢI să vă trataţi colaboratorii ca parteneri de afaceri. Pentru ca parteneriatul să fie de succes, trebuie să construiţi o relaţie personală de prietenie, colaborare şi sprijin reciproc cu fiecare membru al structurii.

Structura trebuie să ştie că sunteţi de găsit la adresa, telefonul şi emailul pe care l-aţi dat tutror şi că le puteţi da sfaturi în toate problemele legate de afacere. Veţi fi tot atât de bun în afacere, pe cât este şi echipa dvs. de colaboratori. Succesul dvs. depinde de efortul structurii şi modul cum aţi ştiut să o instruiţi!

Aveţi grijă de structura dumneavoastră!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare