Industria
vânzarilor directe poate fi denumită şi industria relaţiilor interumane. Nici o
altă industrie actuală, nu cuprinde în dezvoltarea ei o latura atât de pregnant
umană, cum întâlnim în sistemele de marketing în reţea. Daca privim lucrurile
din acest punct de vedere, putem descoperi importanţa individului în economia
modernă. Ultimul secol a dus la tehnologizarea activităţilor oamenilor,
diminuând cu bună ştiinţa factorul uman în dezvoltarea societăţii.
Întoarcerea la
natură, una din temele predilecte ale multor cercuri filozofice, este în plină
desfăşurare tocmai în mijlocul activităţilor din industria vânzarilor directe,
în special în sistemele de marketing în reţea.
Prin specificul
ei, meseria de distribuitor MLM se bazeaza pe doua concepte fundamentale:
-dezvoltarea
personalităţii individului
-formarea
competenţei profesionale.
Analizând primul
concept, ne dăm seama de importanţa calităţii comunicării interumane, un factor
decisiv în formarea individului.
Apelând la memoria dezvoltării societăţilor
de-a lungul istoriei, nu putem decât să acceptăm adevărul despre om, ca fiind
cea mai importantă persoană de pe Pamânt.
Primeşti, ceea
ce dai sau Culegi, ceea ce însămânţezi, iată două din axiomele vieţii, care
îşi gasesc veridicitatea în activitatea unui distribuitor MLM. Istoria
comerţului s-a născut din schimbul în natură. Produs contra produs. Serviciu
contra serviciu. Masura valorii produsului, banul, a uşurat efectuarea
schimbului, dar nu a modificat esenşa procesului de vânzare: relaţia
interumană!
Această legatură
dintre vânzator şi cumpărător, relaţia dintre doi oameni, este determinantă în
finalizarea actului vânzarii şi mai ales în perpetuarea vânzării.
Extrapolând la
situaţia din zilele noastre, observăm că ideea după care se ghidează vânzarea
în reţea, este tocmai construirea relaţiilor cu alţi oameni.
Vindeţi, atrăgând
oamenii catre dvs., iată ideea dupa care se ghideaza Hilton Johnson, (MLM
University, Florida, USA), în expunerile sale despre formarea relaţiilor în
afacerile de vânzari directe.
1. Formaţi-vă o personalitate puternică
Sesiunile de
instruire profesională practicate în prezent se axează pe conceptul formării
unei personalităţi puternice a individului în cadrul societăţii de care
aparţine. Ideea care stă în spatele acestui concept este aceea că, odata ce un
individ şi-a dobândit aceastăa personalitate, oamenii din jurul său se simt
atraşi instinctiv de acest individ. De aici, s-a nascut liderul.
Modalitatea de
a-ţi forma o personalitate puternică este de a stapâni BALANŢA vieţii, în toate
aspectele ei: sănătate, finanţe, stare fizică, familie, prieteni, distracţie,
carieră, dezvoltare profesională şi spirituală.
Instructorii
profesionişti obişnuiesc să-şi catalogheze candidaţii după o scară de la 1 la
10, pentru fiecare din aceste aspecte ale vieţii. În final, ei îşi vor
concentra sprijinul mai mult asupra acelora care sunt în afara balanţei, la
unele din aspectele chestionate. (Exemple de astfel de chestionare sunt date la cursurile MLMIR)
Formarea unei
personalităţi puternice este primul pas în atragerea oamenilor către
dumneavoastră.
2. Concentraţi-vă atenţia asupra persoanei cu
care vorbiţi
Se ştie că
oamenii vorbesc cu plăcere despre ei înşişi. Dacă întrebaţi o persoana despre
problemele şi preocuparile ei, aceasta va vorbi deschis, natural, fără
reţineri, fiind captivată de posibilitatea de a fi ascultată de cineva.
De la o întrebare
simplă, Ce mai faci?, Cu ce te mai ocupi?,
nu este decât un pas pâna la câştigarea încrederii în persoana dvs.,
cineva care se interesează de soarta altor oameni.
Procedeul este
simplu. Întrebaţi oamenii despre copiii lor, despre cariera lor, despre
preferinţele literare sau artistice, etc. Încercaţi să-i înţelegeţi din punctul
lor de vedere. Astfel, veţi scoate la suprafaţă gânduri, preocupări şi vise,
care vă vor fi încredinţate cu zeci de detalii, datorită faptului ca apăreţi în
faţa lor ca un bun interlocutor, care ştie să asculte.
În mod firesc,
veţi fi catalogat drept un partener de conversaţii consecvent şi ... agreabil.
3. Ascultaţi! Ascultaţi! Ascultaţi!
Majoritatea
oamenilor se fac că ascultă atunci când vorbesc cu cineva. Gândul le fuge în
altă parte, iar interlocutorul observă de cele mai multe ori dezinteresul faţă
de conversaţia începută. Aici nu avem nevoie de aşa ceva.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu