sâmbătă, 13 februarie 2010

7 elemente-cheie ale unei comunicari de succes UN ARTICOL DE CITIT SI DE PUS IN PRACTICA


Imbunatatirea capacitatii de comunicare va va permite sa construiti relatii mai bune de lucru. O comunicare proasta se va repercuta imediat asupra relatiilor de afaceri si poate avea ca efect scaderea productivitatii.
Urmatoarele sapte chei va vor ajuta sa deschideti usa care va desparte de o comunicare de succes in afaceri (nu numai la locul de munca, ci in cadrul oricarei relatii).

1. Contactul personal este important.

Oamenii dezvolta relatii mai bune atunci cand au posibilitatea de a se intalni, de a sta fata in fata si de a-si citi, unii altora, limbajul trupului. O astfel de conectare are darul de a elibera energiile. In cazul in care, totusi, contactul direct nu este posibil, cel mai bine este sa va apropiati prin intermediul conversatiilor telefonice.

2. Dezvoltati o retea.

Nimeni nu ajunge la succes de unul/una singur(a). Faceti un efort pentru a va imprieteni sau a dezvolta, cel putin, relatii amicale cu persoane care lucreaza in diferite departamente din cadrul companiei. Intalniti-va cu oamenii noi. Cautati experiente sau interese comune.

3. Folositi curtoazia atunci cand comunicati cu ceilalti.

Curtoazia le permite celorlalti sa vada ca va pasa. Cuvantul Multumesc, de pilda, arata ca apreciati eforturile unei anumite persoane.

4. Fiti consistent(a) si clar(a) atunci cand comunicati.

Consistenta genereaza incredere. Faptul de a pune intrebarea: M-am exprimat suficient de clar? va va permite sa va asigurati ca oamenii inteleg ceea ce spuneti.

5. Compromisul in anumite limite, evident scade tensiunea asociata cu un conflict.

O intrebare de genul: Ce este mai bine pentru companie? ii va ajuta pe colegi sau subalterni sa nu transforme conflictul in ceva personal.

6. Nu poti starni si mentine interesul cuiva daca nu ai nimic interesant de spus.

Iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a deveni un comunicator interesant: cititi macar o revista a presei. Cititi literatura de specialitate si stirile din domeniul de afaceri sau din cel in care va desfasurati activitatea (pentru a fi la curent cu ultimele noutati). Repetati redarea catorva povestiri personale scurte in legatura cu anumite experiente interesante.

7. Ascultati ce au de spus ceilalti si aratati-va interesat(a) de conversatie.

Faptul de a asculta demonstreaza respectul si admiratia. Conversatia trebuie sa se desfasoare asemenea unui joc de tenis, cu mingea miscandu-se mereu inainte si inapoi.

Matei Iovan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare